Foto: Publicitātes attēli
Kāpēc pār tiltu jāiet ar kājām vai jābrauc automašīnu, ja to pašu var izdarīt lecot? Šāda ideja bija iešāvusies prātā kompānijas "AZC" arhitketiem un dizaineriem, kas piedalījās konkursā par labāko ideju jaunam gājēju tiltam pār Sēnas upi Parīzē, Francijā.

Arhitektu biroja "Atelier Zundel Cristea" piedāvājums ļoti atšķīries no pārējiem konkursa dalībniekiem, tāpēc ieguvis daudz simpātiju. Tilts - batuts ir kaut kas vēl nebijis, tāpēc daudzi cilvēki sagaida, ka pāri Sēnai vestu arī šāds tilts.

Neparastajam tiltam iecerēta neparasta konstrukcija - tas sastāv no trim 30 metrus gariem batutu apļiem, kas savā starpā ir savienoti. Uz ūdens tiltu notur balti ietvari, katrā no tiem ir 3700 kubikmetru gaisa. Paredzētas divas dažās iespējas, kā nokāpt no tilta - to var darīt pa kāpnēm vai nošļūcot pa šlūcamkalniņu.

Ieplānots, ka parīzieši un pilsētas viesi pārvietosies pa tiltu lēcienveidīgi. Batuts projektēts tā, ka sietiņvirsma nesaskaras ar ūdeni pat tad, ja batutā vienlaicīgi "spriņģo" vairāki cilvēki.

Šai idejai netrūkst arī pretinieku, jo batuts, kā zināms, ir ārkārtīgi traumatiska vide, kurā viegli iegūt savainojumus, sevišķi, ja tajā vienlaicīgi atrodas vairāki cilvēki.

Projektā paredzēts, ka tilts-batuts savienos Gulbju salas austrumu krastu un Parīzes 15. apgabalu. Šobrīd notiek pārrunas ar iesaistītajām pusēm, kas varētu piedalīties projekta īstenošanā.

Sēna ir svarīgākā upe, kas plūst cauri Parīzei. Pāri tai jau ved 37 tilti, taču parīziešiem ar tiem, acīmredzot, nepietiek un viņi vienmēr gatavi atrast vietu vēl kādam jaunam tiltam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!