Arī šogad Jūrmala plāno tūristu skaita pieaugumu, prognozējot, ka kūrortpilsētu varētu apmeklēt par 5 procentiem vairāk viesu nekā pērn. Jūrmalas galvenie stratēģiskie tūrisma tirgi ir Baltijas valstis, Somija, Krievija un Baltkrievija, kā arī turpināsies aktīva Skandināvijas iedzīvotāju iepazīstināšana ar Latvijas galveno kūrortu. Kūrortpilsētas 2016. gada tūrisma prioritātes ir veselības un darījumu tūrisms, stāsta Zane Leite, Jūrmalas pilsētas domes pārstāve.

Nozīmīgajā vietējā Latvijas tirgū (trešdaļa no Jūrmalas viesu kopskaita ir Latvijas iedzīvotāji) Jūrmala plāno veikt mārketinga aktivitātes un sagaida tūristu skaita pieaugumu arī šajā segmentā, pērn tas bijis 37 procenti. Arī no Igaunijas un Lietuvas kūrortpilsēta prognozē tūristu skaita pieaugumu 15 -20 procentus.

"Pēdējo sešu gadu tūrisma dati iezīmē pozitīvu tendenci arī ārpus vasaras sezonas, sevišķi rudenī un gada nogalē," saka Gunta Ušpele, Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma nodaļas vadītāja. "Tādēļ šajā virzienā turpināsim strādāt arī šogad, par pilsētas galveno tūrisma nozares prioritāti nosakot tūrisma pakalpojumus ar augstu pievienoto vērtību – darījumu tūrismu un pēdējā laikā pasaulē arvien lielāku popularitāti gūstošo veselības tūrismu. Arī Dzintaru koncertzāles darbība ārpus vasaras sezonas ar augstvērtīgu koncertu piedāvājumu atjaunotajā vēsturiskajā koncertzālē, dos savu artavu tūristu skaita pieaugumā."

Šogad vairāk tikšot izcelts arī medicīnas tūrisms, reklamējot Jūrmalas slimnīcas un rehabilitācijas centru sniegtos pakalpojumus, kā arī jaunus pakalpojumus, kas tiek piedāvāti kūrortpilsētā, piemēram, viroterapijas onkoloģisko klīniku "Global Virotherapy Cancer Clinic", kas drīzumā uzsāks savu darbu Jūrmalas centrā. Par to vairāk lasiet šeit.

Renovētā Jūrmalas slimnīca jau tradicionāli piedāvā dzemdniecības pakalpojumus, kurus izmanto ne tikai iedzīvotāji no visas Latvijas, bet arī no Krievijas un Baltkrievijas, kā arī fleboloģiju, diagnostiku un bariatrijas pakalpojumus.

Foto: Publicitātes foto

Jūrmalas darījumu tūrisma 2016. gada jaunākais piedāvājums ir 12 zāļu konferenču centrs "Semarah Lielupe Hotel", kas savas durvis vērs šā gada vasarā. Tas būs lielākais un modernākais šāda vieda objekts pilsētā. Kopumā Jūrmalā 16 viesnīcas, sanatorijas, mācību centri un kultūras iestādes piedāvā konferencēm, semināriem un citiem biznesa notikumiem piemērotas telpas.

Tostarp arī Dzintaru koncertzāles un Jūrmalas kultūras centra zāles ar attiecīgi 460 un 340 dalībnieku ietilpību. Darījumu tūrismā Jūrmala šogad piedalīšoties divās vadošajās Eiropā darījumu tūrisma izstādēs, Frankfurtē no 19.-21. aprīlim un Londonā izstādē "The Meeting Show".

Ušpele skaidro, ka kopumā Jūrmala šogad piedalīsies 18 izstādēs, kas aptver tādas valstis kā Norvēģiju, Somiju, Zviedriju un Dāniju, Baltiju, Krieviju, Baltkrieviju, Vāciju, Apvienoto Karalisti, Azerbaidžānu. Norvēģija un Dānija Jūrmalai ir salīdzinoši jauns tirgus, tomēr pirms pāris gadiem šai virzienā sāktais darbs jau ir sācis nest pirmos augļus. Skandināvija ir perspektīvs, maksātspējīgs un kvalitatīvs tūrisma tirgus, kurā piedāvāt darījumu un veselības tūrismu.

Tāpat Jūrmalas stends aicinās apmeklēt kūrortpilsētu izstāžu zālēs Vācijā, Apvienotajā Karalistē, Azerbaidžānā, Somijā un Zviedrijā. Paralēli šogad plānots turpināt darbu ar ārvalstu tūrisma medijiem, ceļojumu blogeriem, kā arī pilnībā atjaunot Jūrmalas tūrisma mājaslapu www.visitjurmala.lv, sniedzot kvalitatīvāku ieskatu iespējās, ko viesiem sniedz Jūrmalas pilsēta.

"Prognozējot 2016. gada tūrisma rādītājus, jāņem vērā ģeopolitiskos notikumus – ekonomiskos procesus Krievijā un ne tikai, jo zemās naftas cenas negatīvi ietekmē arī Norvēģijas iedzīvotāju pirktspēju, savukārt Rietumeiropas potenciālo tūristu noskaņojumu var negatīvi ietekmēt migrantu krīze, radot bažas par drošību un iespaidojot ar ceļošanu saistītus lēmumus," skaidro Ušpele.

2015. gada deviņos mēnešos tūristu skaits bijis ar 9,5 procentu pieaugumu, un kopumā visu 2015. gadu Jūrmala vērtē kā veiksmīgu. Pilni 2015. gada tūrisma rādītāji būs pieejami februāra beigās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!